Wednesday, November 25, 2009

meet my new bestfriend ;)

ok, sebenarnya da lame nk cerita mende ni. tapi asyik terlupa jeh. menda nih kalau saye teringat jeh, mesti nk tergelak. especially kalau nadia or sue or amani ungkit balik pasal kejadian2 tersebut. HAHAHAHAHAHAHAHA. kelakar siot. haaaaa kan, da gelak sorg2.

ok, cerita pertama :

it was two weeks before spm kot, lebih kurang laaaaaa. any how, pada suatu hari, saye decide untuk stay di sekolah pada hari itu kerana ingin join study group rakan2 tercinta. i had my lunch at the canteen with my friends. biase lah, makan and berborak tak hingat dunia mcm kantin tu kiteorg punye. hehe. so, after lunch, me and my friends pon pergilah library sbb nk start study group la kan..

and on my way there, sewaktu saye nk naik tangga yg dekat kantin tuh, saye terserempak dengan seorang budak. she was about to head down the stairs and i was about to went up the stairs, so mcm kiteorg bertembung la kan. since muke die dah terpampang dihadapan saye, saye senyum je la dkt die.. senyum mcm ni je taw :) bukan yg mcm ni :DD ha, paham tak? sambil di dalam hati berkata oooo, ni anak cikgu tajuddin ni.

as i was about to take another step, tibe2 die pandang saye dgn pandangan yg agak creepy + scary + mengharapkan sesuatu + innocent. haaaa. yeah, she has that look you know. plus, dgn matenye yg agak bulat dan agak... agak.... agak 'menyerlah' tu. haha ;)

so when she gave me that look, die pon dengan slumber rock nye berkata :

tut : ade 50sen? (sambil menunjukkan 5 jarinya yg lemah gemalai)
jap, nak gelak jap. HAHAHAHAHAHAHA. giler kau ni efa. org bace tak gelak pon, kau sorg je yg lebih2

saye yg dlm keadaan yg terpinga2 dan terkejut pon berkata :

efa : ha? (sambil buat muke blur) ade kot.

saye pon menyeluk poket di baju dan mengeluarkan 50 sen dan memberikan kepadanya. die pon terus cabut dan meninggalkan saye dlm keadaan bingung.

saye bukan lah kesah sgt psl duit itu sebenarnya sbb 50 sen je en. tapi saye terkejut sbb saye mmg tak kenal die. saye cuma tahu yg die tu ank cikgu tajuddin. tup2, die mintak duit kau. nak mintak duit tu bagi la slm dulu ke ape en. hahahahaha.

now, cerita kedua :

this thing happen selepas saye baru lepas habis kelas. mcm biase, saye stay back di sekolah. and mcm biase jugak, saye jumpe 'tut' sekali lagi. and mcm biase, dekat tangga tu jugak. aku rase tangga tu mmg tempat pertemuan kami la. hahaha.

this time, aku n nadia berjalan lah menuju ke tangga itu. sue n amani di belakang. dah nk smpi je dekat tangga tu, tibe2 muncul 'tut' dari mane entah. die pon nk turun tangga tu jugak. amani n sue nmpk je budak tu, dorg pon berkate 'fa, kawan baik kau fa'. mmg si tut tu tak dengarlah ape yg dorg ckp. die terus berpaling ke arah kami. nadia pulak yang terserempak dengan najwa at that time, bule pegi bantai berborak. aku, sue n amani tnggu la dorg berborak kejap. and when she saw me, die mcm tnggu saye dekat tepi tangga tu taw. die pandang je saye.

dah die pndg je aku, aku pon senyum je la :) mcm ni. sbb she gave me that 'look' again. tibe2 instinct aku berkate, agak2 die nk mintak duit lagi k ar?

tak smpi due saat naluri berkate begitu, she came up to me and said :

tut : ade 40 sen?(smbil menunjuk 4 jarinya yg lemah gemalai sekali lagi)

amani n sue dekat belakang da gelak habis2an da. nadia lagi kejam. die dah lah sebelah aku, mmg die pause berborak dgn najwa and gelak HAHAHAHAHA dulu. and smbung borak.

aku pndg ke belakang ke arah amani n suraya smbil memberikan mereka pandangan 'girls, help me'. harapan... mmg dieorg tgh seronok gelak ah. hahahaahaha. kelakar siot.

then, aku pon berkate kepade tut :

efa : hah? (smbil buat muke blur lagi) ade kot.. ade... ade... (sambil menyeluk poket)

i gave her the 40 cents and as usual she would leave me just like that. inilah die dikatakan, habis madu sepah dibuang. hahaha.


ok, third story :

ni happen time spm mathematics. time tu rehat. suraya suruh saye teman die pergi toilet. saye pon oke je lah sbb saye nk pergi kantin and get myself some food. lepas beli makanan, kiteorg pon menuju ke toilet. nak pergi toilet tu, kene lalu tangga 'maut' tu taw. nk smpi je tangga tu, tibe suraya ckp :

sue : fa, kwn baik kau dkt belakang.

aku pon pusing la belakang. yeah, itu die tut. die mmg di blkg aku lah.

sue : kwn baik kau doe.
efa : jgn nk ckp kuat sgt pon x pe, die bule dgr kot. die tgh pndg tu.

seriously, i can feel her staring at me.

dah nk smpi je toilet, saye ckp :

efa : sue, aku tggu dekat sini. x nk aku mkn depan toilet.
ye, maafkan saye kerana makan berdiri. darurat...

sue : ok.

while waiting for suraya to do her business. tiba2.... muncul tut dari belakang. die pon nk pergi toilet rupenye. mmg sah la die nmpk aku. aku ni bukan kecik dan halus seperti die. so kompem nmpk punye. haha.

die mcm biase, gave me that look. aku try to ignore her dengan memandang ke arah makanan saye. tapi gagal. die tetap juge berkate :

tut : ADE....
aku fikir da berape sen pulak die nak ni...
tut : ADE PAPE TAK DEKAT BELAKANG SAYA?
efa : ouh, (sambil menarik nafas lega) tak ade. tak ade.

aku rase pelik pulak die tak mintak duet. efa. efa. orang tu mintak duit kau pelik, die tak mintak duit kau pelik. ape yg kau nk sbenarnya ni?

the last but not least story :

ini berlaku pagi semalam iaitu sebelum spm pendidikan islam. pagi tu kami sepatutnya berhimpun di tapak perhimpunan tetapi disebabkan hujan renyai, kami diarahkan ke kantin. otw ke kantin, dihadapan makmal kimia tercinta, tetiba nad n sue pndg belakang. then dorg ckp :

nad : fa? pahal dgn kawan baik kau tu? die mcm tak sihat je?
sue : aah la weyh. die mcm sakit je.
nad : die mcm nk pengsan la weyh.

aku time tu mcm pelik la, kawan baik aku yg mane pulak ni?
pandang je belakang, tgk tut rupenye. die mcm tgh berjalan in pain. die pegang2 dinding. serius mcm nk pengsan sambil buat muke terkerut2 yg menahan sakit.

aku time tu nk tegur die, nk tnye is she alright or not. tapi mcm takut pon ade jgak. so i decide tu ask her la whats wrong. kang die pengsan betol2 karang da rase bersalah en. saye pon pergi dekat die and tanye :

efa : knp ni?
tut : (sambil terkerut2 dan memegang perutnya) banyak sangat...
efa : oooo. period pain la kot ni...
tut : bnyk sgt bace ni (smbil menunjuk buku rujukan agama nye)
efa : (nk tergelak da time tu. tapi control) oooo. (sambil fikir nk ckp ape) awak perlahan2 lah eh. kalau sakit sgt, duduk la dulu.

itu jelah yg mampu aku ckp. hahahahahahaha. bikin cuak je die tu.

omg. saye mcm kesian dekat die sbenarnye sbb she seems like she need a friend. because all this while, selalu nmpk die mkn sorg2. dduk sorg2. so, kesian la. saye bule je kawan dgn die but she scares me sometime. tapi tak apalah. kesian dkt die kn. saye tak kisah lah die mintak duit ke ape ke. saye ikhlas tolong die :) da kate kawan baik en? (nadia, sue, amani! korg yg ckp. bkn aku) :P




footnote : i'm gonna miss this when i'm finish with school :')

No comments:

Post a Comment